Det pågår kontinuerlig utvikling og forbedring av funksjoner i Dyrejournal.
Her kort om noen av de viktigste.
Det er flere nye funksjoner i kalenderfunksjonen:
Fra hovedmenyen (menyen du kommer til ved å trykke på “hamburgermenyen” øverst til høyre) ha du mulighet til å se lister over alle dyr og alle besøkende som er registrert i klinikken/praksisen.
Et produkt kan settes opp med en makrofunksjon som automatisk genererer en innkalling etter et gitt intervall. F.eks. hvis en vaksine skal settes hvert år, kan det sendes en sms til dyreeier 14 dager før en vaksine går ut. Funksjonen kan settes opp på det produktet man ønsker.
Dyrejournal har en enkel og form for lagerstyring. Ved mottak av varer legges antall av et produkt inn, f.eks. 50, så telles det ned hver gang det gjøres et salg av dette produktet. Erfaring vil fortelle kvanta det er smart å ha på lager (ideallager). Det er da lurt å ha en rutine på å sjekke dette, ved f.eks. å hvilke produkter som er under kvanta for ideallager.
Det har blitt enklere å sende ut månedlige samlefakturaer på bakgrunn av fakturagrunnlag for de ulike kundene.
Mange klinikker har flere avdelinger, f.eks. på to ulike steder i regionen. Det er nå mulig å etablere avdelinger i Dyrejournal, slik at det er mulig å ta ut ulike rapporter pr avdeling.
Søkefunksjonen, der du kan søke etter et dyr eller en besøkende er blitt raskere og bedre.
Det er mulighet for selv å bestemme farge på salgslinjer i oversikten. F.eks. avsluttede grønn og forfalte rød, eller hvordan man selv ønsker det.
Det er nå mulig å ta i bruk strekkoder eller QR-koder på et hvilket som helst produkt i produktlista.
Dette kan f.eks. brukes på hyller med varer, slik at man kan skanne ut varer enkelt. Da loggføres hvilke varer som er tatt ut fra lageret.
Dette koster det å bruke Dyrejournal.